ga naar de hoofdinhoud

ABP update: jaarverslag 2022, nieuwe bestuurders en HR-checklist

ABP is het pensioenfonds voor overheid en onderwijs. In dit bericht staan verschillende updates van en over het ABP.

Jaarverslag 2022

Vorige maand presenteerde ABP het jaarverslag over 2022. In dit jaarverslag staat wat ABP in 2022 heeft bereikt voor de deelnemers en werkgevers. ABP blikt daarin terug op een onzeker jaar, onder meer door de oorlog in Oekraïne. Toch konden de pensioenen 2 keer worden verhoogd. Ook zet ABP stappen in de voorbereiding op de nieuwe regels voor pensioen. En lanceerde ze hun nieuwe klimaatbeleid.

> Samenvatting Jaarverslag ABP 2022

Vernieuwde HR-checklist Wegwijs in uw pensioen

Werkgevers hebben de belangrijke rol om (nieuwe) werknemers te informeren over pensioen. De HR-checklist Wegwijs in uw pensioen helpt daarbij. Met de checklist Wegwijs in uw pensioen vinden werknemers snel en makkelijk antwoord op belangrijke vragen over pensioen.

> Meer over de HR-checklist Wegwijs in uw pensioen

Dit bericht over de vernieuwde HR-checklist staat in ABP Wegwijs, de nieuwsbrief voor werkgevers. Ben je HR-medewerker of werk je bij een administratiekantoor? Abonneer je dan op ABP Wegwijs

> Abonneren op ABP Wegwijs

Nieuwe bestuurders ABP

ABP heeft twee leden benoemd tot het algemeen bestuur. Rob Becker (57) en Alfred Kool (67) zijn als niet-uitvoerend bestuurders voorgedragen vanuit de gepensioneerdengeleding van het Verantwoordingorgaan van ABP. Zij vervangen Conchita Mulder-Volkers en Xander den Uyl van wie de reguliere termijnen binnen het Algemeen Bestuur zijn verstreken.

Het Algemeen Bestuur van ABP bestaat uit 3 uitvoerende bestuurders, 12 niet-uitvoerende bestuurders en een onafhankelijk voorzitter. Het algemeen bestuur bepaalt het beleid en de strategie. De uitvoerend bestuurders hebben de dagelijkse leiding over ABP.

> Bekijk het persbericht van ABP