‘Er is werk aan het water’
Nieuwe landelijke arbeidsmarktcampagne voor de sector gestart op 3 november.
De arbeidsmarktcampagne ‘Er is werk aan het water’ laat zien hoe belangrijk en veelzijdig het werk van de waterschappen en hun partners is. En de impact die de waterschappers hebben die hieraan bijdragen. De campagne brengt de leefwereld waar dagelijks aan water wordt gewerkt letterlijk tot leven en geeft haar een stem.
De urgentie is hoog. De sector heeft veel nieuwe mensen nodig, zeker in het licht van een veranderend klimaat. Uit onderzoek blijkt dat 72% van de gewenste doelgroep geen idee heeft wat een waterschap doet. Tegelijkertijd werken duizenden professionals in Nederland dagelijks aan waterveiligheid, waterkwaliteit en waterkwantiteit en zorgen ze ervoor dat Nederland leefbaar blijft.
Vincent Hollander, campagnemanager A&O-fonds Waterschappen:
“Het werk van onze collega’s blijft vaak onderbelicht. Met deze campagne zetten we het eindelijk zichtbaar en inspirerend op het podium.”
De campagne richt zich vooral op online zichtbaarheid. Via video’s, social media en storytelling laten we de diversiteit en impact van het werk zien. Van waterzuivering en dijkbeheer tot natuurherstel en recreatiegebieden. De verhalen tonen de concrete impact van het werk en laten zien hoe medewerkers dagelijks bijdragen aan een leefbaar Nederland.
De campagne is pas echt een succes als zoveel mogelijk mensen de verhalen delen. Iedereen kan helpen door berichten via sociale media en intranet te verspreiden.
Alle uitingen, video’s en verhalen zijn vanaf 3 november te vinden op www.waterschap-werk.nl. Hier kunnen bezoekers direct een organisatie bij hen in de buurt vinden en meer te weten komen over de vele mogelijkheden om bij een waterschap aan de slag te gaan.