Update sectorale arbeidsmarktcampagne
Hoe staat het met de ontwikkelingen en activiteiten in het kader van de sectorale arbeidsmarktcampagne die we ontwikkelen? Tijd voor een update!
Ontwikkelen sectorale Employer Value Proposition (EVP)
In augustus is gestart met het op- en vaststellen van een sectorale Employer Value Proposition (EVP), ook wel de 'werkgeversbelofte' genoemd. Wat heb je je huidige en toekomstige medewerkers als werkgever te bieden? Hoe wil je je als werkgever positioneren op de arbeidsmarkt en waarmee? Het doel van het EVP is om:
- Talent aan te trekken: Door duidelijk te maken wat de sector uniek maakt en waarom het een aantrekkelijke sector is.
- Werknemers te behouden: Door te benadrukken wat de sector huidige werknemers biedt, zoals carrièremogelijkheden, werkomgeving, en werkcultuur.
- Motivatie en betrokkenheid te verhogen: Door werknemers te laten zien dat hun bijdrage gewaardeerd wordt en dat ze deel uitmaken van iets groters.
Op 17 oktober was er een fysieke werksessie waarvoor vanuit ieder van de 35 organisaties één persoon (arbeidsmarktcommunicatieprofessionals) was uitgenodigd. In deze sessie zijn drie scenario’s gepresenteerd en besproken. Op basis van de input van deze werksessie wordt de concept eindversie van de sectorale EVP ontwikkeld, die wordt besproken met een klankbordgroep van arbeidsmarktcommunicatieprofessionals.
Vervolg
De volgende stap na het vaststellen van de sectorale EVP, is het ontwikkelen van een creatief concept voor de arbeidsmarktcampagne. In de bijeenkomsten met de klankbordgroep vindt een brainstorm plaats over mogelijke bureaus die hiervoor gevraagd kunnen worden. Daarna wordt hiervoor een offerteprocedure gestart, zodat in november 2024 de ontwikkeling van het creatief concept kan starten.